Handelsbetingelser

I det nedenstående finder du nyttige informationer i forbindelse med brug af online booking. Du kan blandt andet læse om, hvordan vi behandler dine indtastede oplysninger, hvordan du modtager din kvittering i forbindelse med et køb og meget mere.

Generel information om handel på internettet
Du kan trygt betale online gennem vores online bookingsystem. Alle betalinger foregår igennem en sikker server som er godkendt af PBS. Du kan læse mere om sikkerhed ved online betalinger på følgende hjemmesider: http://www.betaling.dk/ og http://www.fdih.dk/.

Bestilling

Mens du booker, reserverer vi de valgte værelser til dig i ti minutter. Hvis du ikke gennemfører betalingen indenfor de ti minutter, vil værelserne blive frigivet og din reservation vil blive annulleret.

Betaling

Alle priser oplyst i Rønne Vandrerhjems bookingsystem er ligesom alle andre steder på hjemmesiden, oplyst i danske kroner inklusive moms.

Betaling foregår ved at benytte et af de godkendte betalingskort/kreditkort i online booking, herunder blandt andet Dankort, Visa og Mastercard. De internationale betalingskort er pålagt et gebyr på handel, der foregår gennem online booking. Gebyrets størrelse vil fremgå af handlen inden handlen afsluttes endeligt.

Betalingen for opholdet trækkes fra din konto ved afslutning af bestillingen.

Efter betaling bliver din browser viderestillet til en kvittering hvor alle oplysningner i forbindelse med din bestilling og betaling fremgår. Kvitteringen bliver ligeledes sendt til den email adresse du opgiver ved bestilling.

Informationer om handel på Internettet

Du kan trygt handle på Internettet gennem vores online bookingsystem. Som forbruger er du som udgangspunkt sikret i forhold til eventuel misbrug af dit kreditkort på nettet og der er derfor ikke nogen selvrisiko ved misbrug af dit betalingskort via Internettet. Du kan læse mere om, hvordan du som forbruger skal forholde dig til betalinger på nettet på følgende hjemmesider: www.betaling.dk, www.fdih.dk.

Forsendelse og levering

Du vil ved booking og betaling af et værelse få forevist en kontrakt/bekræftelse fra Rønne Vandrerhjem, hvori regnskabet for dit køb fremgår. Kontrakten kan printes ud fra hjemmesiden efter gennemført booking, og den fremsendes ligeledes til din e-mail umiddelbart efter købet, såfremt korrekt e-mailadresse er oplyst ved bestilling.

Levering af det bestilte produkt sker ved ankomst til Rønne Vandrerhjem på ankomstdagen (og afsluttes ved afrejse på afrejsedagen). Begge disse tidspunkter oplyses i den ovennævnte kontrakt.

Fortrydelsesret og refusion

Du har mulighed for at annullere din booking på følgende vilkår:

  • Alle ophold kan rettidigt afbestilles indtil 7 dage før ankomst.
  • Ved rettidig afbestilling refunderes hele beløbet - dog undtaget evt. betalingsgebyr og kr. 100 i administrationsgebyr
  • Hvis du afbestiller senere end de rettidige frister for afbestilling mister du hele det indbetalte beløb.

Afbestillingen skal være skriftlig og skal rettes direkte til Rønne Vandrerhjem, enten pr. e-mail eller post.

Folkemødet

OBS OBS I forbindelse med reservation til folkemøde  fra den 15-06-2017 til og med den 19-06-2017 gælder følgende afbestillingsregler:

  • Opholdet kan rettidigt afbestilles indtil 45 dage før ankomst
  • Ved rettidig afbestilling refunderes hele beløbet - dog undtaget evt. betalingsgebyr og 100,- DKK i administration
  • Hvis der afbestilles senere end de rettidige frister for afbestilling, mistes hele det indbetalte beløb
  • Afbestillingen skal være skriftlig og være rettet til Rønne Vandrerhjem

Registrering af oplysninger

Rønne Vandrerhjem registrerer dit navn, din adresse, din e-mail samt andre oplysninger afgivet i forbindelse med din bestilling, i vores kundekartotek. Oplysningerne videregives ikke, men Rønne Vandrerhjem beholder registreringen i 5 år.

Ved betaling med kreditkort sker registreringen via en sikker server, hvor oplysningerne krypteres, før de sendes over Internettet.

Reklamationsbehandling

Hvis du af en eller anden grund ikke modtager din kontrakt, som bekræfter dit køb, og du ikke har modtaget en fejlmeddelelse fra systemet, så kan du skrive til nedenstående adresse eller ringe til os.

Klager over bookingforløbet, selve bookingen eller produktet (opholdet) skal ske indenfor rimelig tid, efter du har opdaget fejlen eller burde have opdaget fejlen ved almindelig gennemgang af din kontrakt. Du kan klage skriftligt eller mundtligt. Ét år efter modtagelsen af varen (opholdet) ophører retten til at klage i henhold til Købelovens §83, stk. 1, medmindre andet er aftalt.

En klage kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr

Når Rønne Vandrerhjem modtager din klage over en vare, behandles klagen hurtigst muligt. Rønne Vandrerhjem vil tage stilling til om den modtagne vare skal refunderes, ombyttes eller om der skal gives prisnedslag.